Hier vindt u antwoorden op vaak gestelde vragen


Hoe kan ik de meubelen van Dansani bestellen?

Svar: Onze producten zijn te bestellen via een van onze dealers. Hier vindt u een overzicht van onze dealers:
Zoek verkooppunt »

Wat is de levertijd van de meubelen en douches?

Antwoord: Luna, You, Mido en Match hebben een gemiddelde levertijd van ongeveer 2 weken.

Luna en You in een door u gekozen wenskleur hebben een gemiddelde levertijd van ongeveer 6-7 weken.

Calidris en Curvo hebben een gemiddelde levertijd van ongeveer 6-7 weken.

Producten voor douches hebben een gemiddelde levertijd van ongeveer 2 weken.

Ik ben niet tevreden over een product dat ik van Dansani heb gekocht.

Antwoord: Als u hierover een klacht wilt indienen, dient u zich te wenden tot de dealer waar u het product gekocht heeft. Wij hebben informatie nodig van de dealer, zoals zijn ordernummer, foto's van het product waarvoor u een klacht heeft, alsmede een verklaring van wat er gebeurd is. Wij geven vijf jaar garantie op fabricagefouten voor goederen die vóór 1/1/2021 gekocht zijn, voor goederen die na 1/1/2021 gekocht zijn geldt een garantie van tien jaar op fabricagefouten.

Lees hier meer over klachten en garantie:
klachten & garantie »

Hoe lang is uw garantie?

Antwoord: Wij geven vijf jaar garantie op fabricagefouten voor goederen die vóór 1/1/2021 gekocht zijn, voor goederen die na 1/1/2021 gekocht zijn geldt een garantie van tien jaar op fabricagefouten.

Lees hier meer over klachten en garantie:
klachten & garantie »

Kunnen de Corona spiegels gedimd worden?

Svar: Nee, de verlichting van de Corona spiegels kan niet gedimd worden.

De verlichting/lampen werkt niet meer, wat kan ik doen?De verlichting/lampen werkt niet meer, wat kan ik doen?

Antwoord: Neem contact op met de dealer, deze zal u helpen. Het kan zijn dat de driver defect is, in dat geval kan een nieuwe driver als reserve-onderdeel besteld worden. Lees hier meer over de levensduur en het opsporen van defecten aan lampen:
Elektrahandleiding »

Ik heb een kleurcode van Jotun waarin ik mijn meubels geschilderd wil hebben, maar dit is geen standaard NCS-code. Wat kan ik nu doen?

Antwoord: Veel verffabrikanten gebruiken niet altijd de gestandaardiseerde kleuren, maar mengen in plaats daarvan hun eigen kleurschakeringen en kleurmengsels, die geanalyseerd en gecodeerd worden met een NCS-code, bijvoorbeeld 1357-Y93R. Dergelijke kleurmengsels stelt de verffabrikant dus zelf samen, en de NCS-code mist dan een S vóór de eerste vier cijfers. De S vóór de cijfers geeft aan dat de code gestandaardiseerd is, en deel uitmaakt van de Second Edition, 1950 gestandaardiseerde codes.

Veel van de kleuren met en zonder S kunnen behoorlijk op elkaar lijken, maar soms zijn er grote verschillen. Onze meubelspuiters hebben codes nodig met een S voor de eerste vier cijfers. De verffabrikant zou u moeten kunnen helpen bij het vinden van de dichtstbijzijnde gestandaardiseerde NCS-code, als u deze nodig hebt.

Wat zijn de kleurcodes van het meubilair van Dansani?

Antwoord: Niet alle meubelen hebben een kleurcode, dit geldt bv. voor meubelen met een oppervlak met een structuur, maar u bent welkom om contact met ons op te nemen via mail@dansani.nl, of tel. +31 365224450, dan helpen wij u de code te vinden die u zoekt.

Wat is het verschil tussen composiet en Silestone?

Antwoord: Minore en Shape, wastafels en werkbladen, zijn gemaakt van composiet op acrylbasis, met een aluminiumhydraat als "vulmiddel" en een bindmiddel. Composiet vergt onderhoud, zie onze verzorgings- en onderhoudsgids:
Onderhoudshandleidingen »

Silestone Unique, wastafels en werkbladen, is gemaakt van kwartscomposiet dat bestaat uit een steenmateriaal en een bindmiddel. Silestone bestaat voor minstens 90% uit kwarts. Het is zeer gebruiksvriendelijk wat het onderhoud betreft en het is zuur- en krasbestendig. Hier vindt u onderhouds- en verzorgingsinstructies voor Silestone:
calidris Onderhoudshandleidingen »

Wat is het verschil tussen marmer en keramiek?

Antwoord: Marmeren wastafels zijn gemaakt van een mineraal poeder, polyester en bindmiddelen. De wastafels zijn gegoten in gesloten mallen en voorzien van een blanke gelcoat. Marmer is vaak rechter van belijning dan keramiek, maar vergt meer onderhoud.

Keramiek bestaat uit echt sanitair keramiek dat een sterk keramisch materiaal met glazuur is. Wanneer de wastafel op 1220 graden gebakken wordt, smelt het glazuur tot een hard, glad en glanzend oppervlak dat gemakkelijk schoon te houden is. Als gevolg van het bakken zal het keramiek nooit volkomen recht zijn, en dit materiaal heeft dan ook tolerantiewaarden. Deze tolerantiewaarden staan vermeld in de prijslijsten van onze catalogi.

Raadpleeg onze verzorgings- en onderhoudsgids voor meer informatie:
Onderhoudshandleidingen »

Hoe verwijder ik vlekken uit marmer en composiet?

Antwoord: Vlekken op het oppervlak kunnen in de meeste gevallen verwijderd worden met een zogenaamde Nano-spons of magische spons, dit geldt zowel voor marmer als voor composiet.

Kalkaanslag kan worden tegengegaan door de wastafel vaak schoon te maken. Als er krassen op het marmer komen, kunt u de wastafel polijsten met een fijn polijstmiddel en hem daarna behandelen met was, bijvoorbeeld autowas.

Als een wastafel van composiet krassen en kleine kerfjes krijgt, kunt u deze oppoetsen met fijn schuurpapier, korrel 1000 of een schuursponsje. Als het behandelde oppervlak er na het oppoetsen te glanzend uitziet, kan het geschuurd worden met korrel 800, gevolgd door korrel 600 en tenslotte behandeld worden met een zachte, droge doek. Begin altijd met korrel 1000.

Raadpleeg onze verzorgings- en onderhoudsgids voor meer informatie:
plejevejledning »

Hoe haal ik de laden en de deuren uit de meubelen?

Antwoord: Hier is geen pasklaar antwoord op te geven, want dit varieert enigszins afhankelijk van de meubelserie waar het om gaat. Het staat in de bijgeleverde montagehandleiding, die ook op onze website te vinden is.

U kunt in het zoekvak bovenaan het onderdelennummer van de kast invoeren, en als u het juiste onderdeel gevonden heeft, vindt u de montage-instructies op dezelfde pagina onder Installatie, montage en onderhoud.

Ik wil graag losse lampen kopen en op andere spiegels gebruiken, is dat mogelijk?

Antwoord: Onze LED-lampen met lichtregeling zijn niet geschikt voor spiegels of spiegelkasten van andere leveranciers, onze lampen zijn afhankelijk van de elektronica/driver en het touchpaneel dat wij op onze spiegels en spiegelkasten gebruiken.

De LED-lampen van Mido+, Libra en Vela, kunnen los gekocht worden. Ze worden aangesloten op 230 V en hebben geen driver nodig. Deze lampen zijn niet dimbaar.